School Image
Αποτελέσματα λογοτεχνικού διαγωνισμού Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης " Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος"
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
«Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος»
Ο πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός για τη συγγραφή διηγήματος με θέμα «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος» προκηρύχθηκε από το Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης σε συνεργασία με τα «Ελληνικά Ταχυδρομεία» και είχε τετράμηνη διάρκεια (9 Οκτωβρίου 2015-9 Φεβρουαρίου 2016). Λίγες ημέρες μετά τη λήξη του συστάθηκαν δύο κριτικές επιτροπές, μία για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, αποτελούμενες από φιλολόγους του Γυμνασίου (Τόνια Καφετζάκη, Δώρα Μέντη, Μιχαήλ Μιχαλιός, Μάρκος Ρενιέρης) και του Λυκείου (Φώτης Ανδρέου, Βάσω Βαρτζιώτη, Γιώργος Θώδης, Αντιγόνη Λασκαρίδου, Μαρία Λιτσάρδου, Γεωργία Μιχαλακοπούλου, Ιωάννα Ψευτογιάννη) της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Ο διαγωνισμός είχε σημαντική ανταπόκριση από τους μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων όλης της Ελλάδας. Η συγκομιδή στο Γυμνάσιο ήταν 89 διηγήματα, ενώ 49 συμμετοχές εστάλησαν από μαθητές Λυκείου. Ως προς το Γυμνάσιο, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμβολή των μαθητών της Ευαγγελικής Σχολής οι οποίοι απέστειλαν συνολικά 11 διηγήματα, του 2ου Αχαρνών με 7 διηγήματα και του ελληνογαλλικού κολλεγίου Δελασάλ Θεσσαλονίκης με 6 διηγήματα. Αξιοσημείωτη ήταν η συμμετοχή των Πειραματικών (2ο Αθήνας, Ηρακλείου, Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Πανεπιστημίου Πατρών) και των Μουσικών σχολείων (Βέροιας, Θεσσαλονίκης, Καλαμάτας, Σερρών), σε συνδυασμό με την ευρύτερη ανταπόκριση από πολλά δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Αττικής και της περιφέρειας. Μικρότερη ήταν η συνεισφορά της νησιωτικής Ελλάδας και άλλων απομακρυσμένων περιοχών από τις οποίες θα περιμέναμε μεγαλύτερη ανταπόκριση στο συγκεκριμένο θέμα του διαγωνισμού. Έχει ενδιαφέρον όμως να σημειώσουμε ότι το πρώτο διήγημα που λάβαμε εστάλη από το Γυμνάσιο της Αστυπάλαιας. Μεγαλύτερη απήχηση είχε ο διαγωνισμός στις προαναφερθείσες περιοχές ανάμεσα στους μαθητές Λυκείου, η συμμετοχή των οποίων υπερτερεί εμφανώς στην περιφέρεια (Κρήτη, Πελοπόννησος) και τα νησιά. Πανελληνίως, από την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη? από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη η ανταπόκριση των μαθητών χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα μιας συναισθηματικής κατάθεσης τόσο για το πρόσωπο όσο και για το αντικείμενο της επικοινωνίας: όσα φέρνει ο ταχυδρόμος?
Μετά το πέρας της κρίσης, η συγκομιδή είναι πλούσια όχι μόνο σε λογοτεχνικές μα και σε εικονογραφικές δημιουργίες, καθώς στη διάρκεια του Φεβρουαρίου ανατέθηκε το αντίστοιχο ζωγραφικό θέμα στους μαθητές του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής και δημιουργήθηκαν έργα υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών κ. Χριστίνας Παπαδάκη. Διαλέξαμε τα πιο αντιπροσωπευτικά από αυτά τα έργα για να κοσμήσουν το υπό έκδοση Ανθολόγιο.
Με βάση τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, αποφασίσαμε να περιλάβουμε στην έκδοση 15 διηγήματα μαθητών Γυμνασίου (5 περισσότερα από τα αρχικώς προβλεπόμενα) και 10 από το Λύκειο. Παραθέτουμε στη συνέχεια, με αξιολογική σειρά, τα επιλεγμένα κείμενα δηλώνοντας τα πραγματικά ονόματα των μαθητών που τα συνέγραψαν και το σχολείο όπου φοιτούν. Δίπλα στο όνομα κάθε μαθητή σημειώνεται σε αγκύλη το ψευδώνυμο που χρησιμοποίησε στον διαγωνισμό μας.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος?»
Ζώης-Κωνσταντίνος Τσαγανός [Αρίωνας], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», 2ο Γυμνάσιο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής
Μαρία Κόνσουλα [The purple bee], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», 14ο Γυμνάσιο Καλλιθέας
Ελένη Μαρίνα Βοτσαϊτη [Λεναμάρη], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Γυμνάσιο Ευηνοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας
Νικόλαος Σιλιτζόγλου [Θαλής ο Μιλήσιος], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Εκπαιδευτήρια Γείτονα
Κλεάνθη Κοκολάκη [Κόκκινο ρουμπίνι], «Το γράμμα», Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας Μονοφατσίου, Δήμος Γόρτυνας, Ηράκλειο Κρήτης
Γιάννης Σκούρτας [Γιάννης Ελλαδίτης], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών
Φαέθων Χαλίλ Ελ Μάσρι-Κυριαζής [Οδυσσέας], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας
Λευτέρης Γλυνός [Γραίγος], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Γυμνάσιο Δροσιάς
Αικατερίνη Γκίκα [Κουρή-Κουρή], «Ο φτερωτός Ερμής? άργησε να ?ρθει», Εκπαιδευτήρια Μάνεση
Ελευθερία Σαφαρίκα [Ανδρομέδα], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Νέα Γενιά Ζηρίδη
Ανδριάνα Ηλιοπούλου-Τσιμαράτου [Άλφα-Ήτα], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Δέσποινα Δίπλα [Καπλάνι], «Λόγια και συναισθήματα που θέλησαν να ειπωθούν», Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Μαρκέλλα Αποστόλου [Ελιζαμπέτα], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», 2ο Γυμνάσιο Καβάλας
Ρεβέκκα Γιαννακίδου [Ανδρομέδα], «Ποτέ δεν είναι αργά», Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ίρις-Αικατερίνη Καμπέρογλου [Νηρηίδα], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Γυμνάσιο Φιλοθέης
ΛΥΚΕΙΟ «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος?»
Θεοφάνης Ψεβεδούρος [Αρτεμίσιος Παπαπέτρου], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», 1ο ΓΕΛ Σπάτων
Νικόλαος Δημητροκάλλης [Δημήτρης Δημανίκος], «Ανθρωπιά σε φάκελο», 2ο ΓΕΛ Κορυδαλλού
Ευαγγελία Μαλλούση [Εύα Μ.], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», 3ο ΓΕΛ Αχαρνών
Ηρώ Μαννέ [IrO2], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», Λεόντειο Λύκειο Νέας Σμύρνης
Στεφανία-Δήμητρα Σκούφη [Βράχος], «Γράμματα? δίχως γράμματα», ΓΕΛ Κρεστένων Ηλείας
Χρυσοβαλάντου Ασημακοπούλου [Βάλλυ], «Γράμμα από το Σικάγο», ΓΕΛ Μεγαλόπολης Αρκαδίας
Αθηνά Αμοιραδάκη [Ζωή], «Μια στάλα όνειρο», ΓΕΛ Δροσιάς
Μιχάλης Κουτσκουδής-Βουρλής [Κώστας Δαβάκης], «Ο μικρός χρυσός σταυρός», ΓΕΛ Αγιάσου Λέσβου
Παναγιώτα-Δέσποινα Μπαλατσού [Τοξότρια των άστρων], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», ΓΕΛ Δεμένικων Πάτρας
Σοφία Κουταλέλλη [Ηλιάνα], «Όσα φέρνει ο ταχυδρόμος», ΓΕΛ Αγιάσου Λέσβου.
"Μια Λυματοθάλασσα" - Δημιουργική Γραφή
Όνομα συγγραφέα: Παρασκευή Μπάρλα
Σχολείο: Γυμνάσιο Ευηνοχωρίου
Διεύθυνση : Ευηνοχώρι
Τηλέφωνο σχολείου: 2631039357
Είδος εργασίας: Δημιουργική γραφή
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η Λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου την εποχή του Κωστή Παλαμά αποτελούσε έναν πίνακα ζωγραφικής, μια πηγή έμπνευσης: γαΐτες, ψαροκάλυβα, αχόρταγοι γλάροι, κέφαλοι που τινάζονταν ψηλά και ξανάπεφταν στα νερά με παφλασμό, αισθητή περίσσια δροσιάς και μυρωδιά αρμύρας....
Σήμερα όμως ποια είναι η εικόνα της Λιμνοθάλασσας; Σκουπίδια παντού, απόβλητα, αποξηράνσεις βάλτων, καταστροφή φυσικής βλάστησης και ζωικού πλούτου...
Ποιες σκέψεις θα έκανε ο Κωστής Παλαμάς, αν ζούσε στην εποχή μας, για τη σημερινή μορφή της Λιμνοθάλασσας; Τι θα ?λεγε σήμερα στους Μεσολογγίτες;
Αυτό επιχειρεί να παρουσιάσει το ποίημα «Μια λυματοθάλασσα».
ΛΕΞΕΙΣ - ΚΛΕΙΔΙΑ: Λιμνοθάλασσα, καταστροφή,σκουπίδια, σκέψεις.
( Το παράπονο του Κ. Παλαμά για το σημερινό κατάντημα
της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου )
Kαρδιά πονάς δεν μου μιλάς μια μορφή αλλάζει
ρηχή λιμνούλα βρώμικη σκουπίδια στο πρεβάζι·
μια μυρουδιά αλλιώτικη, χαμένο ακρογιάλι,
αν ζούσα ,δεν θα? ρχόμουνα ξανά εγώ και πάλι.
Χανότανε το μάτι μου στη λίμνη τη μεγάλη
που έμοιαζε απέραντο λιβάδι της χαράς,
μα σήμερα πώς θλίβομαι που ?ναι τεμαχισμένη,
έτσι που είναι σήμερα είναι για να πονάς.
Μια πίκρα όπως άλλαξες μες στη ζωή μια ζάλη,
τα χρόνια όπου πέρασαν σε γέρασαν, τι χάλι!
Λιγόστεψαν οι βάρκες σου, τα ψάρια σου ψοφάνε·
οι άνθρωποι αδιάφοροι σκουπίδια σου πετάνε.
Μα ποιος ζωγράφος στέκεται, πού είν? ο ποιητής σου
ακόμα και η έμπνευση φρενάρει την ορμή σου·
ο έρωτας απέθανε, η πόλη σου κοιμάται
και σεις μικρά ψαρόπουλα αλλού μου κελαηδάτε.
Άνθρωπε συ δεν σέβεσαι της φύσης τη φροντίδα
τη λίμνη σου την έκαμες να ζει χωρίς ελπίδα·
«πολιτισμέ» μου βάρβαρε λερώνεις μία πόλη,
το σήμερα μην το κρατάς ας βοηθήσουν όλοι!
Η ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΑΛΛΟΤΕ
Δράσεις του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου για την 6η Μαρτίου: Ημέρα αφιερωμένη στην καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Η Ομάδα Δράσεων Πρόληψης του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου υλοποίησε την Παρασκευή 11 Μαρτίου ? καθότι η 6η Μαρτίου ήταν μη εργάσιμη ημέρα - μια σειρά δράσεων με στόχο την πρόληψη του φαινομένου, την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση ενός κώδικα μη βίαιης επικοινωνίας και επίλυσης των προβλημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων το ολιγόλεπτο βίντεο «Μίλα τώρα! Σταμάτα το bullying», το οποίο δημιουργήθηκε από το Χαμόγελο του παιδιού, με πρωταγωνιστές παιδιά.Στόχος της παρουσίασης ήταν να καταλάβουν ότι πρέπει να μιλούν και να αντιδρούν σε κάθε περιστατικό σχολικού εκφοβισμού. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι βασικός παράγοντας για να ξεπεράσει ή να μην ανέχεται ένα παιδί το bullying είναι η καλλιέργεια της αυτοπεποίθησής του και η επικοινωνία του με το περιβάλλον.
Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη γαλλική ταινία «Τα παιδιά της χορωδίας»,2004. Πρόκειται για μια ιστορία που ξετυλίγεται σε ένα οικοτροφείο αρρένων με πρωταγωνιστές έναν επόπτη, ο οποίος είναι μουσικός, τους μαθητές και τον Διευθυντή.Η φράση ?action-reaction? τα λέει όλα για την παιδαγωγική του Διευθυντή.
Η Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να συζητηθούν στην τάξη εμπειρίες, σκέψεις, ιδέες και πληροφορίες γύρω από το ζήτημα του εκφοβισμού έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση για το φαινόμενο αυτό και τα συνακόλουθά του.
Γι? αυτό το σκοπό , διανεμήθηκε σε όλους τους μαθητές ενδεικτική λίστα βιβλίων , που βοηθούν στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας.
Τέλος, οι μαθητές είδαν ένα βίντεο για την οδική ασφάλεια από τον κ. Αναστάσιο Μαρκουίζο ? «Ιαβέρη», προκειμένου να ενημερωθούν από τον οδηγό αγώνων για τη σωστή οδική συμπεριφορά.
Το Γυμνάσιο Ευηνοχωρίου Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου
Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 γιορτάστηκε για 13η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, η οποία προάγει όχι μόνο το ασφαλές διαδίκτυο αλλά και τη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου με τη συμβολή όλων μας.
Έχοντας ως οδηγό το σύνθημα «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» ( ?Playyourpartforabetterinternet!?), οι μαθητές του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου, με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών τους για θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού κ. Βασιλικής Αντωνίου και κ. Παρασκευής Μπάρλα, είχαν την ευκαιρία:
?Να παρακολουθήσουν και να σχολιάσουν βίντεο που είχαν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα ορθής χρήσης του διαδικτύου.
?Να δημιουργήσουν ποιήματα που αφορούν στην καταπολέμηση της ρητορικής μίσους ή εκφοβισμού/παρενόχλησης στο Διαδίκτυο, προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο αυτό που έχει λάβει, ειδικά τον τελευταίο καιρό, τεράστιες διαστάσεις.
? Να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες όπως το Βαρόμετρο συναισθημάτων, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις online, οι κάρτες περιπτώσεων, που στόχο είχαν να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη σημασία του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων, να προωθήσουν το διάλογο μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, να ενδυναμώσουν την κριτική τους ικανότητα, να κατανοήσουν ότι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων onlineπρέπει να λαμβάνονται υπόψη.
Οι μαθητές μετά το πέρας των δραστηριοτήτων ομολόγησαν ότι η συγκεκριμένη δράση τους έμαθε πολλά και ότι ήταν η πρώτη φορά που έμαθαν τόσα πράγματα για τους κινδύνους που ελλοχεύει το Διαδίκτυο.
Ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Σπύρος Κονδραλής και η Ομάδα Δράσης Πρόληψης απέστειλαν στους γονείς ενημερωτικό δελτίο με πληροφορίες για το Διαδικτυακό εκφοβισμό καθώς και με βασικές συμβουλές Ασφάλειας για παιδιά, νέους, γονείς και ενήλικες.
Να σημειωθεί[1], τέλος, ότι επειδή είναι αντιληπτό ότι κάποιοι γονείς δεν έχουν πολύ καλή γνώση του Διαδικτύου, μπορούν με τη βοήθεια των παιδιών τους να εξοικειωθούν σιγά σιγά, αλλά και να επισκεφτούν ιστοσελίδες και να πάρουν πληροφορίες για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά αναφέρονται μερικές τέτοιες ιστοσελίδες:
· Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο ( www. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. )
· CyberBuly Help (www.cyberbullyhelp.com)
· Stop Bullying Now (www.stopbullyingnow.hrsa.gov)
· NetSmartz (www.netsmartz)
· WiredSafety (www.wiredsafety.org)
· I-SAFE Inc (www.isafe.org)
· Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο (www.hasiad.gr)
Επίσης, οι γονείς μπορούν να κάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα αναζήτηση στο google (www.google.gr) , βάζοντας το όνομα των παιδιών τους για να βλέπουν τι έχει αναρτηθεί on-lineσε σχέση με αυτά.
[1] «Σερφάροντας με (αν)ασφάλεια», Εθισμός στο Διαδίκτυο, Εμμ. Σφακιανάκης ? Κ. Σιώμος ? Γ. Φλώρος,ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΓΟΝΕΩΝ,Καθημερινές Εκδόσεις Α.Ε.2015
Υποκατηγορίες
Εκδηλώσεις
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/qsq7qJQWkrA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>