u039Du0395u039F.jpg

School Image

16

Δημιουργία πίνακα με αναφορά σε κάθε μάχη

Α. Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ

ΧΡΟΝΟΣ: 492 Π.Χ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΠΕΡΣΩΝ: Μαρδόνιος

ΠΟΡΕΙΑ: Ο στόλος του καταστράφηκε απ ό μεγάλη τρικυμία του Άθω.

ΕΚΒΑΣΗ: Επέστρεψε στην περσία, αφού εξασφάλισε την κυριαρχία της Θράκης και την υποτέλεια της Μακεδονίας.

 

 

Β. Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 490 Π.Χ

ΤΟΠΟΣ: ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ

ΕΚΒΑΣΗ: ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

ΑΡΧΗΓΟΙ ΠΕΡΣΩΝ: ΔΑΤΗΣ ΚΑΙ ΑΡΤΑΦΕΡΝΗΣ

ΔΥΝΑΜΕΙΣ: 10000 ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΚΑΙ 1000 ΠΛΑΤΑΙΕΙΣ

                    20000-55000 ΠΕΡΣΕΣ

ΑΠΩΛΕΙΕΣ: 192 ΑΘΗΝΑΙΟΙ, 11 ΠΛΑΤΑΙΕΙΣ , 6400 ΠΕΡΣΕΣ

 

3. ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ

ΧΡΟΝΟΣ: 480 Π.Χ.

ΤΟΠΟΣ: ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ

ΕΚΒΑΣΗ: ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΕΦΙΑΛΤΗ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΠΕΡΣΩΝ : ΞΕΡΞΗΣ

ΔΥΝΑΜΕΙΣ: 7000 ΕΛΛΗΝΕΣ, 300 ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ, 100000 ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ 1000 ΠΛΟΙΑ

ΑΠΩΛΕΙΕΣ: 300 ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ , 700 ΘΕΣΠΙΕΙΣ

 

4. ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 480 Π.Χ

ΤΟΠΟΣ: ΣΑΛΑΜΙΝΑ

ΕΚΒΑΣΗ:  ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ: Ο περσικός στόλος δεν μπορεί να αναπτυχθεί στον περιορισμένο χώρο της Σαλαμίνας και συντρίβεται.

ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΠΕΡΣΩΝ: ΞΕΡΞΗΣ

 

5. Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΠΛΑΤΑΙΩΝ

ΧΡΟΝΟΣ:479 Π.Χ.

ΤΟΠΟΣ: ΠΛΑΤΑΙΕΣ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΠΕΡΣΩΝ: ΜΑΡΔΟΝΙΟΣ

ΕΚΒΑΣΗ: ΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ? ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ

 

 

6. Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΣΤΗ ΜΥΚΑΛΗ

ΧΡΟΝΟΣ: 479 Π.Χ.(την ίδια μέρα με τη μάχη των Πλαταιών)

ΤΟΠΟΣ: ΜΥΚΑΛΗ

ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΛΕΩΤΥΧΙΔΗΣ (Σπαρτιάτης)

ΕΚΒΑΣΗ: ΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΩΝ. Η σύγκρουση Ελλήνων και Περσών τελείωσε με ελληνικό θρίαμβο.

 

Παρασκευή Παν. Μπάρλα

         Φιλόλογος

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα « ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ»

 

Την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015 οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου παρακολούθησαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια ημέρα στην ΑρχαίαΕλλάδα», που  οργανώθηκε από την εταιρεία δρω. Πρόκειται για μία σύγχρονη εξειδικευμένη εταιρεία στο χώρο των ομαδικών δραστηριοτήτων αξιολόγησης καθώς και διοργάνωσης παιδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

   Οι μαθητές ως πολίτες της Αθήνας του 5ου π.Χ. αι. βιώσαν πτυχές της καθημερινής ζωής των αρχαίων Αθηναίων. Φιλοσόφησαν. Ψήφισαν. Φιλοτέχνησαν. Χωρίστηκαν σε ομάδες και μεταφέρθηκαν νοερά στην  Αγορά, στην Πνύκα, στον Παρθενώνα, στον Κεραμεικό ερχόμενοι σε επαφή με την καθημερινότητα της εποχής, τα μεγάλα έργα, τα μέτρα και σταθμά, τη διατροφή, το ρόλο του πολίτη. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και ο διαδραστικός τρόπος παρουσίασης του προγράμματος, βοήθησαν στην ανάπτυξη θετικής στάσης στο συγκεκριμένο ιστορικό γίγνεσθαι.

 Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν. Συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία. Απόκτησαν γνώσεις και πρωτόγνωρες εμπειρίες. Καλλιεργήθηκε το ομαδικό πνεύμα.

Στο τέλος απονεμήθηκε στους μαθητές έπαινος για την Επιτυχημένη Συμμετοχή στο «Ταξίδι» της Ιστορίας στην Αρχαία Αθήνα, τη Συνεργασία και Δημιουργικότητα της Ομάδας.

   Η ιστορία αφομοιώνεται καλύτερα, όταν γίνεται βίωμα των μαθητών με την ενεργό συμμετοχή τους.

Μακάρι να μπορούσαμε να διδάσκουμε την ιστορία κατ? αυτόν  τον τρόπο ώστε να γίνεται βιωματική.

Οι εντυπώσεις μας είναι μοναδικές!

Τους ευχαριστούμε θερμά!

 

 

Crossword

  
Complete the crossword, then click on "Check" to check your answer. If you are stuck, you can click on "Hint" to get a free letter. Click on a number in the grid to see the clue or clues for that number.
1            2        
                
3            4        
                
   5               
6                  
                
   7               
                
  8     9             
         10   11        
                
                
    12              
                
    13