u039Du0395u039F.jpg

School Image

16

 

   Τη Δευτέρα  29 Ιανουαρίου 2018 μαθητές των γυμνασίων Αιτωλικού, Ευηνοχωρίου και Κατοχής επισκέφτηκαν το κέντρο ημερήσιας φροντίδας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στα Καλύβια Αγρινίου, στο πλαίσιο του πολιτιστικού – περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά με θέμα την περιοχή της Κλεισούρας Αιτ/νίας και το βυζαντινό μαναστήρι της Παναγίας Ελεούσας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες και των τριών γυμνασίων.

Στόχος της επίσκεψης να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες στο θέμα της εθελοντικής προσφοράς  και να συνειδητοποιήσουν ότι έχοντας ως όραμα το Χαμόγελο του κάθε παιδιού, αν ενωθούμε όλοι μαζί,θα καταφέρουμε να βοηθήσουμε τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

  Ο εθελοντισμός συνιστά έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό και επωφελή τρόπο για την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών στα διάφορα κοινωνικά ζητήματα. Είναι η ιδανική απάντηση στην απραξία και την τάση αποστασιοποίησης από τα κοινά προβλήματα του τόπου, που είχε επικρατήσει για πολύ καιρό. Ο μαθητής μέσω της εθελοντικής προσφοράς αισθάνεται πως μπορεί πραγματικά να κάνει κάτι ουσιαστικό για όσα απασχολούν το κοινωνικό σύνολο, και να μη μένει έτσι ένας απλός παρατηρητής.

 Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Κέντρου, ενημέρωσε τα παιδιά για την ιστορία του μικρού Ανδρέα Γιαννόπουλου και το όραμά του. Τόνισε ότι το «Χαμόγελο του παιδιού» παρέχει προληπτικές υπηρεσίες για όλα τα παιδιά. Παιδιά θύματα κάθε μορφής βίας, εξαφάνισης, με προβλήματα υγείας ή παιδιά που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχειας έχουν βρει άμεσα λύση, ανεξάρτητα από εθνικότητα και θρήσκευμα. «Το Χαμόγελο του παιδιού» στο Αγρίνιο παρέχει ημερήσια φροντίδα σε 25 περίπου παιδιά ηλικίας από 5 ετών και πάνω. Είναι η δεύτερη οικογένειά τους. Προσπαθεί να δώσει χαμόγελα σε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά το έχουν ανάγκη.

Να σημειωθεί ότι οι μαθητές και των τριών σχολείων συγκέντρωσαν και πρόσφεραν με πολλή αγάπη πολλά είδη (ρούχα, τρόφιμα, παιχνίδια...) για την ενίσχυση των δράσεων του οργανισμού.

 Η αγάπη προς τον Θεό, το συνάνθρωπο, τον εχθρό , τον όμοιο, τον διαφορετικό επιφέρει  την άνοιξη της καρδιάς.

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-17

                          

                       ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ- ΜΝΗΜΕΙΑ ?ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΑΛΑΤΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΑ ΠΕ01

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΣΥΡΡΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΕ02

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ16

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ  ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ

  • ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΛΥΔΩΝΑ

  • ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΡΜΟ

  • ΑΡΧΑΙΑ ΠΛΕΥΡΩΝΑ

ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΛΥΔΩΝΑ

Ο Βασιλιάς Αιτωλός επιλέγει και κτίζει την 2ο χιλιετία π.Χ, το πρώτο Βασίλειο των Αιτωλών την Καλυδώνα. Η Καλυδώνα ακμάζει, είναι θρησκευτικό κέντρο των Αιτωλών και έχει κοινή ιστορική και θρησκευτική παράδοση με τις άλλες σπουδαίες Ελληνικές πόλεις. Παίρνει μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία, στέλνει ναυτική δύναμη στην Τροία, στρατό που νικάει τους Γαλάτες το 279 π.Χ. και διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην Αιτωλική συμπολιτεία ως κυρίαρχη πόλη.

Ναός Λαφρίας Άρτεμης

Τα ερείπιά της σώζονται στους δύο χαμηλούς λόφους κοντά στο Ευηνοχώρι. Το ιερό της Καλυδώνας, το Λάφριον ή Λαφριαίον, ήταν το σημαντικότερο ιερό μετά από αυτό του Θέρμου. Ο ρόλος που διαδραμάτισε η πόλη οφείλεται στη στρατηγική της θέση, αφού ήλεγχε το θαλάσσιο δρόμο που οδηγούσε στο Ιόνιο και την Αδριατική, καθώς και το χερσαίο που οδηγούσε από την Ήπειρο στη Ναύπακτο. Σε σχέση με άλλες αιτωλικές πόλεις ήταν κοντά στην ακτή της Στερεάς και διέθετε αξιόλογο λιμάνι. Χάρη σε αυτή τη θέση γνώρισε μεγάλη πολιτιστική εξέλιξη, δεχόμενη επιδράσεις και από άλλα σημαντικά ελληνικά κέντρα πολιτισμού (π.χ. Κόρινθος). Η Καλυδώνα υπήρξε συνδεδεμένη με σημαντικούς μυθολογικούς κύκλους, με κυριότερο αυτό του Καλυδωνίου Κάπρου. Ιδρυτής της πόλης, σύμφωνα με το μύθο, ήταν ο Καλυδών, γιος του Αιτωλού και της Προνόης και αδελφός του Πλευρώνα.

Ηρώο του Λέοντα

ΑΡΧΑΙΑ ΠΛΕΥΡΩΝΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια πλευρωνα

Σε ένα ύψωμα βορειοδυτικά της πόλης του Μεσολογγίου σώζεται σε πολύ καλή κατάσταση ένα μεγάλο μέρος από τα 3χιλιόμετρα που ήταν κάποτε τα τείχη της Αρχαίας Πλευρώνας γνωστή και ως Κάστρο της Κυρά-Ρήνης. Για την παλαιά Πλευρώνα που βρισκόταν στον πιο κάτω λόφο και κατά την αρχαιότητα ήταν παράκτια και αποτελούσε το επίνειο των Θεστιέων με βασιλιά τον μυθικό Θέστιο κάνει αναφορά ο Όμηρος στην Ιλιάδα. Πλευρώνιοι και Καλυδώνιοι με αρχηγό το Θόα, γιο του τότε βασιλιά της Πλευρώνας Ανδραίμονα, με 40 πλοία συμμετείχαν στην εκστρατεία των Ελλήνων εναντίον της Τροίας. Πιθανόν να πήρε το όνομά της από το γιο του Αιτωλού, τον Πλευρώνα. Το όνομα της συναντάται και σε πήλινες πινακίδες Γραμμικής Β, αποδεικνύοντας την ύπαρξη και την ακμή της κατά την μυκηναϊκή περίοδο.

Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια πλευρωνα

Η παλαιά Πλευρώνα καταστράφηκε το 233π.Χ από τον Δημήτριο Β' και στην συνέχεια χτίστηκε η Νέα Πλευρώνα στον χώρο που είναι σήμερα επισκέψιμος. Στον εντυπωσιακό αυτό αρχαιολογικό χώρο, αν και δεν είναι ιδιαίτερα ανασκαμμένος, θα δείτε μια τεράστια δεξαμενή με πέτρινα και φυσικά τοιχώματα ύψους 6μ, μέρος από την αγορά, την αρχαία οδό και ένα υπέροχο αρχαίο θέατρο με πανοραμική θέα προς την λιμνοθάλασσα, δυτικά του Μεσολογγίου. Ιδιαιτερότητα του θεάτρου το ότι βρίσκεται δίπλα ακριβώς από το τείχος χρησιμοποιώντας και έναν πύργο του για τις ανάγκες του. Λίγο πιο κάτω από τον αρχαιολογικό χώρο στην θέση «Σκαλί» Μεσολογγίου ήταν το λιμάνι της Νέας Πλευρώνας και είναι ορατοί ακόμα οι κάβοι που έδεναν τα πλοία.

Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια πλευρωνα

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΡΜΟ

Η αρχαία πόλη του Θέρμου ήταν η σημαντικότερη σε ολόκληρη την Αιτωλία και διοικητικό και θρησκευτικό κέντρο του Κοινού των Αιτωλών (Αιτωλική Συμπολιτεία). Μάρτυρας της ιστορίας της πόλης είναι ο αρχαιολογικός χώρος με το μεγάλο πλήθος από δημόσια κτίρια και ναούς. Σήμερα εκεί βρίσκεται και το Αρχαιολογικό μουσείο Θέρμου.

Κάθε χρόνο, τον Σεπτέμβριο, μαζεύονταν στην πόλη Αιτωλοί που είχαν δικαίωμα ψήφου, για να αποφασίσουν για θέματα πολέμου, ειρήνης και συμμαχιών και για να προβούν σε αρχαιρεσίες των οργάνων της Συμπολιτείας. Η πόλη δεν είχε τείχη. Καταστράφηκε δύο φορές το 218 και το 206 π.Χ, από τον Φίλιππο τον Ε'.

ΒΕΡΓΙΝΑ

Η Βεργίνα είναι πολύ κοντά στις Αιγές, την τοποθεσία της αρχαίας πρωτεύουσας της Μακεδονίας και με τις ανασκαφές του αρχαιολόγου Μανόλη Ανδρόνικου (1976-1980) ήρθαν στο φως πολύ σημαντικά ευρήματα.

Το πιο σημαντικό αξιοθέατο της Βεργίνας είναι οι Βασιλικοί Τάφοι στην αρχαία νεκρόπολη των Αιγών. Εκεί έχει διαμορφωθεί ένα μουσείο με τα ευρήματα, ακριβώς δίπλα από τους τάφους, σκεπασμένο με χώμα, όπως ήταν και για τόσα χρόνια οι τάφοι. Περνώντας την είσοδο του μουσείου, σε ένα σκοτεινό περιβάλλον, ο επισκέπτης αισθάνεται ότι περνάει σε μία άλλη εποχή.

ΟΧΥΡΑ ΡΟΥΠΕΛ

Το οχυρό Ρούπελ είναι το μεγαλύτερο συγκρότημα της οχυρωμένης τοποθεσίας κατά μήκος των ελληνοβουλγαρικών συνόρων που έφερε το όνομα Γραμμή Μεταξά, με συνολικό ανάπτυγμα καταφυγίων 1.849 μέτρα και μήκος στοών 4.251 μέτρα. Το Ρούπελ, κατασκευασμένο στις δυτικές αντηρίδες του όρους Τσιγγέλι στον ποταμό Στρυμόνα, μαζί με το οχυρό Παλιουριώνες εξασφάλιζαν τη στενωπό Ρούπελ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ? ΡΟΤΟΝΤΑ

H Ροτόντα είναι θολωτό στρογγυλό κτίσμα του 4ου αιώνα στη Θεσσαλονίκη, όμοιο με το Πάνθεον της Ρώμης, και προοριζόταν για ναός του Διός. Λόγω της μη χρήσης του, μετατράπηκε επί βυζαντίου σε χριστιανικό ναό των Ασωμάτων Δυνάμεων και μετά την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, το 1912, αφιερώθηκε στον Άγιο Γεώργιο. Συμπεριλαμβάνεται στα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ο Ναός του Αγίου Δημητρίου βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και είναι αφιερωμένος στον Άγιο Δημήτριο, τον πολιούχο της πόλης. Είναι πεντάκλιτη βασιλική του «ελληνιστικού τύπου», αλλά με πολλά ιδιαίτερα και σπάνια χαρακτηριστικά σε σχέση με άλλους ναούς της ίδιας περιόδου στην Ελλάδα. Διαθέτει εγκάρσιο κλίτος και πλούσιο ζωγραφικό και μαρμάρινο διάκοσμο με περίτεχνα κιονόκρανα.

Στο υπόγειο του ναού βρίσκεται ο χώρος μαρτυρίου του Αγίου. Από τα ψηφιδωτά του, ξεχωρίζει αυτό που απεικονίζει τον ίδιο τον Άγιο με δύο μικρά παιδιά καιένα άλλο, που απεικονίζει τον Άγιο ανάμεσα στον επίσκοπο και στον έπαρχο, οι οποίοι ανακαίνισαν το ναό τον 7ο αι.

ΞΑΝΘΗ

Η Ξάνθη, κατά την Τουρκοκρατία: Ίσκετσε Ιξάντε (Παλαιά Ξάνθη), τουρκ. ?ske?e ?ksante, είναι πόλη της Θράκης στη Βόρεια Ελλάδα. Είναι η πρωτεύουσα της ομώνυμης περιφερειακής ενότητας και αποτελεί δήμο με πληθυσμό 65.133 κατοίκων σύμφωνα με την απογραφή του 2011.

                            ΞΑΝΘΗ- ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ

                                                      

ΞΑΝΘΗ - ΤΖΑΜΙ

                            ΞΑΝΘΗ- ΣΠΙΤΙ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΣΠΙΤΙ- ΞΑΝΘΗ