u039Du0395u039F.jpg

School Image

16

 

O σχολικός εκφοβισμός (bullying) και γενικότερα η ενδοσχολική βία είναι ένα σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο που αγγίζει την εκπαιδευτική κοινότητα.Η ανθρώπινη βία είναι παλιό φαινόμενο συνυφασμένο με τη φύση του ανθρώπου. Και ο σχολικός εκφοβισμός ανάγεται σε παλαιότερες εποχές. Στην εποχή μας όμως έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Φαίνεται ότι και σήμερα ισχύει το λατινικό απόφθεγμα «homo homini lupus», δηλαδή ο άνθρωπος για τον άνθρωπο λύκο

    Αλλάξανε πολλά στην εποχή μας, οι ανθρώπινες και κοινωνικές σχέσεις, οι φιλίες, οι συναναστροφές, τα ήθη και έθιμα. Οι άνθρωποι αποξενώθηκαν μεταξύ τους (αλλοτριώθηκαν). Οι ηθικές αξίες ατόνησαν. Η οικογένεια υπολειτουργεί λόγω των συνθηκών επιβίωσης. Ο άνθρωπος λάτρεψε το χρήμα, τα υλικά αγαθά και την επίδειξη. Παραμέλησε την εσωτερική καλλιέργεια και την ουσιαστική παιδεία. Η οικογένεια αγωνίζεται κυρίως για τα προς το ζην και θεωρεί ότι έτσι εκπληρώνει το χρέος της. Ως άνθρωποι χάσαμε το σκοπό, το νόημα και το ρυθμό της ζωής. Η κοινωνία παραπαίει αναζητώντας πυξίδα προσανατολισμού. Όλα αυτά αποτελούν το κατάλληλο κλίμα και έδαφος για να φυτρώσει και το αγκάθι των σχέσεων, ο σχολικός εκφοβισμός.

Με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών, την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων της σχολικής βίας και εκφοβισμού η Ομάδα Δράσεων Πρόληψης του σχολείου υλοποίησε μια σειρά δράσεων. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω ενέργειες και εκδηλώσεις κατά τη σχολική χρονιά  2015-16:

  1. Ολοκλήρωση του προγράμματοςεκπαίδευσης 50 ωρών των Πράξεων: «Ανάπτυξη και λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού» των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» ΕΣΠΑ 2007-2013

  2.  Με την έναρξητης σχολικής χρονιάς εισαγωγή των παιδιών της Α΄ Γυμνασίου στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού με powerpoint και video (π.χ. Zero) με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μαθητών σε θέματα σχολικόυ εκφοβισμού.

  3. Δόθηκαν στους μαθητές κλειδάριθμοι από την ιστοσελίδα

stop-bullying.sch.gr και οδηγίες για τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου σχετικού με την εκδήλωση φαινομένων βίας και τη στάση που  πρέπει να κρατούν οι μαθητές απέναντι σε αυτά.

  1. Παραλαβή και ανάρτηση σε εμφανές σημείο αφισών των πράξεων «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού ? ΑΠ1, ΑΠ2 &ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013.

  2. Ανάρτηση σε εμφανές σημείο τηλεφώνων υποστήριξης από φορείς που δραστηριοποιούνται κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού,θέλοντας να παροτρύνουμε τους μαθητές μας να ζητάνε βοήθεια, όταν τη χρειάζονται. (Ενδεικτικά αναφέρουμε τη γραμμή 115 25 Μαζί για το Παιδί, το Χαμόγελο του Παιδιού, την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου, τηγραμμή κατά της Οικογενειακής Βίας «ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ» ....)

  3. Ενημέρωση -από μέλος της ΟΔΠ του σχολείου μας- του 15μελούς Συμβουλίου αμέσως μετά την εκλογή του, για το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού.

  4. Παρακολούθηση Διαδικτυακού σεμιναρίου για την ορθή, υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου με τίτλο «Σύνδεση με Σύνεση» από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

  5. Την 9η Φεβρουαρίου « Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου»το σχολείομας υπήρξε Πρεσβευτής Ασφαλούς Διαδικτύου. Οι μαθητές έγραψαν ποιήματα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, βιντεοσκόπησαν τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Καλυδώνας προκαλώντας με αυτό τον τρόπο συνομιλήκους τους αλλά και όλους να γνωρίσουν τον τόπο τους. https://www.youtube.com/watch?v=Zk0yC7GRgyQ

        Πήραν μέρος σε δραστηριότητες όπως το Βαρόμετρο συναισθημάτων, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις online, οικάρτες περιπτώσεων, που στόχο είχαν  να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη σημασία του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων, να προωθήσουν το διάλογο μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, να ενδυναμώσουν την κριτική τους ικανότητα, να κατανοήσουν ότι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων online πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.

 

9 .   Η Ομάδα Δράσεων Πρόληψης του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου υλοποίησε την Παρασκευή 11 Μαρτίου ? καθότι η 6η Μαρτίου ήταν μη εργάσιμη ημέρα - μια σειρά δράσεων με στόχο την πρόληψη του φαινομένου, την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση ενός κώδικα μη βίαιης επικοινωνίας και επίλυσης των προβλημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων το ολιγόλεπτο βίντεο «Μίλα τώρα! Σταμάτα το bullying», το οποίο δημιουργήθηκε από το Χαμόγελο του παιδιού, με πρωταγωνιστές παιδιά.Στόχος της παρουσίασης ήταν να καταλάβουν ότι πρέπει να μιλούν και να αντιδρούν σε κάθε περιστατικό σχολικού εκφοβισμού. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι  βασικός παράγοντας για να ξεπεράσει ή να μην ανέχεται ένα παιδί το bullying είναι η καλλιέργεια της αυτοπεποίθησής του και η επικοινωνία του με το περιβάλλον.

Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη γαλλική ταινία «Τα παιδιά της χορωδίας»,2004. Πρόκειται για μια ιστορία που ξετυλίγεται σε ένα οικοτροφείο αρρένων με πρωταγωνιστές έναν επόπτη, ο οποίος είναι μουσικός, τους μαθητές και τον Διευθυντή.Η φράση ?action-reaction? τα λέει όλα για την παιδαγωγική του Διευθυντή.

Η Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να συζητηθούν στην τάξη εμπειρίες, σκέψεις, ιδέες και πληροφορίες γύρω από το ζήτημα του εκφοβισμού έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση για το φαινόμενο αυτό και τα συνακόλουθά του.

  Γι? αυτό το σκοπό  , διανεμήθηκε σε όλους τους μαθητές ενδεικτικήλίστα βιβλίων , που βοηθούν στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας.             

    

10.Αποστολή στους γονείς ενημερωτικού δελτίου με πληροφορίες γαι το Διαδικτυακό εκφοβισμό καθώς και με βασικές συμβουλές Ασφάλειας για παιδιά, νέους, γονείς και ενήλικες.

 

11.Αναφορά περιστατικών ενδοσχολικής βίας από τους μαθητές και επίλυσή τους από την ΟΔΠ.

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ