School Image
Οι μαθητές της Β΄ τάξης αρθρογραφούν και ζωγραφίζουν με αφορμή το κείμενο του Ι. Χρυσοστόμου " Η ελεημοσύνη είναι βασίλισσα των αρετών"
Άρθρο της μαθήτριας Κωνσταντίνας Τσώνη,
μαθήτριας Β΄ τάξης
Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από πολέμους, πείνα, φτώχεια. Ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες και δεν γίνονται κοινωνικά αποδεκτοί. Όλα όσα εσύ κι εγώ θεωρούμε δεδομένα, γι’αυτούς δεν είναι. Δεν απολαμβάνουν τη ζεστασιά του τζακιού και δεν τους περιμένει πάντα ζεστό φαγητό. Άλλοι πάλι βασανίζονται από χρόνια νοσήματα, δεν έχουν τα απαραίτητα χρήματα για να χειρουργηθούν, πεθαίνουν αβοήθητοι ή ανυπεράσπιστοι ή καταλήγουν ανάπηροι χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται γι’ αυτούς.
Είναι αυτή η κοινωνία στην οποία θέλεις να ζεις;
Χάρισε ελεημοσύνη σε όλους όσοι την χρειάζονται, γιατί όλοι είμαστε ίσοι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα στη ζωή και δεν πρέπει να κάνουμε διακρίσεις αν θέλουμε να λεγόμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ με όλη τη σημασία της έννοιας.
Ας αξιοποιήσουμε, λοιπόν, τον τίτλο μας αυτό και ας προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας στον κάθε πονεμένο άνθρωπο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μπορεί κι εμείς οποιαδήποτε στιγμή να βρεθούμε στη θέση του...
Οι ζωγραφιές που ακολουθούν ανήκουν στις μαθήτριες:
- Σοφία Ζήση, Β1
- Δάφνη Ξάφο, Β2
- Ευγενία Μελικόκη, Β1
- Έλενα Μπερτσιά, Β2
- Ευγενία - Μαρία Μασίνα, Β1
- Ξανθίππη Τσακάλη, Β2
- Ανίσα Χοτζάι,Β2
- Δέσποινα Χουλιάρα, Β2
- Ναταλία Βαλμά, Β1
- Σπυριδούλα Τριανταφυλλίδη, Β2
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου " Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών" Ι. Χρυσόστομος
Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Γράφει η μαθήτρια της Β΄τάξης του Γ/σίου Ευηνοχωρίου, Κων/να Μαρία Χουλιάρα
Τα τελευταία χρόνια , η χώρα μας, συγκλονίζεται από μία ισχυρή οικονομική κρίση που παρά τις αρκετές προσπάθειες που έχουν καταβληθεί μέχρι σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί .
Τα προβλήματα που δημιούργησε το γεγονός αυτό είναι πολλά . Οι θέσεις εργασίας έχουν περιοριστεί , νέοι άνθρωποι με πανεπιστημιακές σπουδές καταφεύγουν στο εξωτερικό για εργασία και επιβίωση , ενώ το ποσοστό ανεργίας είναι μεγάλο . Τα οικονομικά προβλήματα μαστίζουν τις ελληνικές οικογένειες και σχεδόν παντού υπάρχουν άστεγοι . Άνθρωποι που δεν έχουν ούτε τα στοιχειώδη για να ζήσουν : σπίτι και φαγητό . Είναι θλιβερό να ζεις σε μία χώρα με τέτοια σοβαρότατα προβλήματα. Πρέπει όμως να το αποδεχτούμε καθώς είναι η πραγματικότητα .
Γύρω μας υπάρχουν άνθρωποι που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας . Άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν τα αναγκαία για να ζήσουν . Γι? αυτό και εμείς πρέπει να τους βοηθήσουμε και όλοι μας να συνεισφέρουμε όσο μπορούμε σε αυτήν την προσπάθεια . Ας μην πετάμε ρούχα και παπούτσια που δεν μας κάνουν πια και βρίσκονται σε καλή κατάσταση . Ας τα δωρίσουμε σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη . Επίσης , μπορούμε να συλλέξουμε τρόφιμα όλων των ειδών και να τα δωρίσουμε σε τοπικά συσσίτια και κοινωνικά παντοπωλεία . Και φυσικά δεν πρέπει να φερόμαστε απάνθρωπα σε άτομα που ζητούν λίγα χρήματα για να καταφέρουν να αγοράσουν κάτι να φάνε . Είναι άνθρωποι και αυτοί και απαιτείται ευγένεια και σεβασμός προς το πρόσωπό τους .
Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε μέλη μιας κοινωνίας που χαρακτηριστικά της είναι η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια. Είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν διάφορες δράσεις για την ευαισθητοποίηση όλων σε σοβαρά κοινωνικά θέματα , όπως αυτό της φτώχειας .
ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ
Είναι η βασίλισσα των αρετών
Λάμπουν οι ψυχές των ανθρώπων στο ακουσμά της
Επιβάλλεται ως απαραίτητο συστατικό για την ευτυχία της ανθρωπότητας
Η καρδιά χτυπά δυνατά στην όψη της
Μοιράζεται μεταξύ όλων των ανθρώπων
Ολοι τη χρειαζόμαστε, μικροί και μεγάλοι
Στην ατμόσφαιρα θα πρέπει να τριγυρίζει
Υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν τη σημασία το ονόματός της,
Ναι, μπορούν όλοι να την προσφέρουν με τη θέλησή τους
Η ελεημοσύνη πάνω απ? όλα κι απ? όλους είναι πράξη καρδιάς
Ακροστιχίδα από τη μαθήτρια της Β΄ τάξης Σοφία Τριανταφυλλίδη
ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Βαρέθηκα ξαφνικά
μόνος και ορφανός...
Ελεημοσύνη ζήτησα
σ? όλους τους γνωστούς.
Απλόχερα μου δόθηκε
στέγη και τροφή
και το Θεό δόξασα
με όλη μου την ψυχή.
Ζωή Τσακάλη
Στη χώρα μας η κρίση
μας έχει πλήξει όλους
υπάρχουνε πολλοί φτωχοί
και άνεργοι δίχως φαΐ
Εσείς λοιπόν οι πλούσιοι
αν έχετε καλοσύνη
βοηθήστε τον συνάνθρωπο,
δείξτε ελεημοσύνη!΄
Δεν ζητάνε πολλά
μονάχα λίγη αγάπη
μια στέγη για να κοιμηθούν
και να ξεκουραστούν
Βοηθήστε τον συνάνθρωπο,
δεν γίνεται αλλιώς!
Αγαπάτε αλλήλους,
μας είπε ο Χριστός!
Κων/νος Φουσέκης
Σκίτσο: Μαριλένα Σκληρού,Β2
Σκίτσο: Κων/να Σκληρού, Β2
Σκίτσο: Μερόπη Τσόβολου, Β2
Σκέψεις για το νόημα της ελεημοσύνης στις μέρες μας
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ? ΕΝΟΤΗΤΑ 5Η: «Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ, ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ» , Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ Μαρίνας ? Ελένης Βοτσαΐτη - Β΄ Γυμνασίου Ευηνοχωρίου
ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Ενώ εσύ έχεις ένα ζεστό σπίτι, το έσχατο καταφύγιο ενός άλλου είναι μια παγωμένη γωνιά στο σκοτεινό πεζοδρόμιο. Ενώ εσύ έχεις ένα πιάτο φαγητό, κάποιος άλλος προσπαθεί να χορτάσει με αποφάγια των σκουπιδιών. Ενώ εσύ ξεκουράζεσαι σε ένα πουπουλένιο στρώμα,το παιδί που είδες το πρωί να ζητά λίγο από το υστέρημά σου, προσπαθεί να ζεστάνει τα γυμνωμένα του πόδια.
Όμως εσύ, ο ισχυρός άνθρωπος, τι κάνεις γι? αυτό; Ενδιαφέρεσαι για τον συνάνθρωπο που ταλανίζεται και βιώνει φρικτές καταστάσεις; ΟΧΙ! Απλά αποξενώνεσαι εντελώς από τα αισθήματα συμπόνιας που μπορεί να νιώσεις, μεταμορφώνεσαι σε έναν κενό, αλαζόνα, πλεονέκτη και ζητάς, συνεχίζεις να ζητάς ακόμη περισσότερα από αυτά που έχεις. Ζητάς, συνεχίζεις να ζητάς, ώσπου στο τέλος γεμίζεις από υλικά αγαθά ενώ στραγγίζεις την καρδιά σου από την ελεημοσύνη. Αισθάνεσαι το πικρό κάλλος του πλούτου να σε αγκαλιάζει αλλά νιώθεις άδειος.
Ξέρεις γιατι; Γιατί γνωρίζεις πως έπρεπε να βοηθήσεις εκείνο το παιδί. Έπρεπε να δώσεις μισή από τη σοκολάτα σε εκείνη τη γυναίκα με το μωρό στην αγκαλιά. Έπρεπε και πάντα θα πρέπει. Μπορείς να ζωγραφίσεις ξανά χαμόγελα σε πρόσωπα πολλών ανθρώπων. Μαζί τους θα νιώσεις όμορφα. Ίσως μπορέσεις να ξαναγεννηθείς.
Αξίζει να μουλιάσεις την ψυχή σου στην ομορφιά της ελεημοσύνης. Αξίζει να βοηθάς γιατί έτσι βοηθιέσαι και εσύ.
Σκίτσο: Σπύρος Λαζής ? Β΄ Γυμνασίου
Σκίτσο: Δημήτριος Παλασκώνης ?Β΄ Γυμνασίου
Σκέψεις και όνειρα των μαθητών της Β΄ τάξης για τη φτώχεια
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ (ΤΜΗΜΑ 2ο) ΤΟΥ Γ/ΣΙΟΥ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ
Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών πραγματευτήκαμε ένα κείμενο του Ιωάννη Χρυσοστόμου που μιλούσε για την ελεημοσύνη και την χαρακτήριζε «βασίλισσα των αρετών». Ο μεγάλος αυτός Πατέρας της Εκκλησίας μας λέει να μην γινόμαστε άσπλαχνοι, κλείνοντας ερμητικά σε ένα σπίτι όσα τρόφιμα θα αρκούσαν για να θρέψουν αρκετούς φτωχούς. Θέλοντας να περάσει το μήνυμα της αλληλεγγύης μας λέει ότι η φύση , ο ουρανός, οι ασθένειες, η υγεία, η ανάγκη της τροφής και της ένδυσης, ο θάνατος είναι κοινά σε όλους τους ανθρώπους. Πώς ,λοιπόν, αναρωτιέται, δεν είναι παράλογο αυτοί που μοιράζονται τόσα πολλά μεταξύ τους, στα χρήματα να είναι πλεονέκτες και να μην διατηρούν την ισονομία; Τελειώνοντας, μας προτρέπει να δείχνουμε ελεημοσύνη στο συνάνθρωπό μας, γιατί μόνο έτσι ο Θεός θα μας συγχωρέσει.
Με αφορμή τα λόγια του Χρυσοστόμου, εμείς οι μαθητές του 2ου τμήματος της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου, θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας τις σκέψεις μας.
Πιστεύουμε ότι αν συνεργαστούμε όλοι μαζί θα μπορέσουμε να κάνουμε τη ζωή των φτωχών ανθρώπων του Δήμου μας καλύτερη. Μακάρι να μπορούσαμε να ανοίξουμε τα χέρια μας και την καρδιά μας και να αγκαλιάσουμε όλα τα φτωχά παιδιά και τις οικογένειές τους, που χρειάζονται βοήθεια! Είμαστε και εμείς παιδιά και γι? αυτό ευχόμαστε να τελειώσει η δυστυχία τους γρήγορα. Υπάρχει κάποιος από σας που δεν θα δει ένα μικρό, φτωχό παιδάκι τις Άγιες αυτές μέρες να ζητιανεύει στο δρόμο και δεν θα το λυπηθεί; Βάλτε στη θέση αυτών των παιδιών τα δικά σας παιδιά και σκεφτείτε αν θα σας άρεσε να τους συμπεριφέρεται έτσι η κοινωνία?
Ο Θεός μας έδωσε αμέτρητη αγάπη. Ελάτε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να τα βοηθήσουμε. Να δείξουμε αλληλεγγύη στο συνάνθρωπό μας. Ας προσπαθήσουμε αυτά τα Χριστούγεννα να ζεστάνουμε τις καρδιές όλων!!!
Και για να αγγίξουμε και τις δικές σας καρδιές γράψαμε το ακόλουθο τραγουδάκι, που το αφιερώνουμε σε όλα τα παιδιά:
Ευχόμαστε υγεία και χαρά
σε όλα τα φτωχά παιδιά!
Ο Θεός να τα φυλά
κι ο κόσμος να τα συμπονά!!!
Μακάρι αυτή η ευχή
να βγει αληθινή?
Να σταματήσει ο πόλεμος και η καταστροφή,
να γεμίσει χαρά η ψυχή!!!
Τόση κακία,
τόση καταστροφή?.
Αναρωτηθήκατε όλοι αν
αξίζουν αυτά σ? ένα παιδί;
Δεν χρειάζεται
να κοιτάξετε μακριά.
Παιδιά πεινάνε
και στη δική σας γειτονιά?
Αυτή η κατάσταση θαρρώ
αφήνει πίσω της μόνο κακό.
Ορφανά παιδιά χωρίς φα ΐ, χωρίς νερό,
πεθαίνουν άδικα στον κόσμο αυτό!!!
Ας κάνουμε όλοι μας μια ζεστή αγκαλιά γι? αυτά τα παιδιά, που είναι σαν κι εμάς!
Β2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ
-
Μάνθου Μαρία 8.Σαρρής Χρήστος
-
Μπραούνος Κων/νος 9. Τζάφο Ντανιέλλα
-
Μυλωνάς Ιωάννης 10.Τζούβαλη Βασιάννα
-
Ντέκα Ελισάβετ 11. Τριανταφυλλίδης Ανδρέας
-
Ντέκα Ευθυμία 12. Τσέλιου Ηλιάννα
-
Ντέκας Παναγιώτης 13. Τσιόβολος Κων/νος
-
Ξηρός Γιώργος 14. Χαντζηγιαννάκης Χαράλαμπος
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΦΩΝΟΛΗΚΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ ΚΛΙΣΗΣ
(ουρανικόληκτα, χειλικόληκτα, οδοντικόληκτα)
Α. Να γράψετε τη γενική ενικού και δοτική πληθυντικού των παρακάτω αφωνόληκτων ουσιαστικών:
ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ |
ΔΟΤΙΚΗ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥ |
|
? σάλπιγξ |
||
? βεβαιότης |
||
? Α?θίοψ |
||
? λαμπάς |
||
? πίναξ |
||
? φλέψ |
||
? φροντίς |
||
? πα?ς |
||
? γυνή |
Β. Να γράψετε τα παρακάτω ουσιαστικά στις πτώσεις που ζητούνται:
|
δοτ. εν. |
δοτ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
γεν. εν. |
αιτ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
αιτ. εν. |
γεν. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
αιτ. εν. |
δοτ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
κλητ. εν. |
γεν. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
γεν. εν. |
δοτ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
κλητ. εν. ο |
ονομ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
δοτ. εν. |
κλητ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
γεν. εν. |
αιτ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
|
|
κλητ. εν. |
ονομ. πληθ. |
______________ |
_____________ |
Γ. Να μεταφέρετε τα παρακάτω ουσιαστικά στην αντίστοιχη πτώση του άλλου αριθμού :
τ? πατρίδι ? _________________________________________
(?) κλίμακες ? _________________________________________
τ?ς ποιότητος ? _________________________________________
τούς χάλυβας ? _________________________________________
τα?ς ?λπίσι(ν) ? _________________________________________
(?) γυνα?κες ? _________________________________________
τ??σπίδι ? _________________________________________
τάς ?ρνιθας ? _________________________________________
τ? κόρακι ? _________________________________________
τάς ?ριδας ? _________________________________________
το? παιδός ? _________________________________________
τ? σήραγγι ? _________________________________________
Δ. Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις τοποθετώντας το ουσιαστικό που βρίσκεται σε παρένθεση στον κατάλληλο τύπο:
1. Ο?τε ? κόραξ τ? __________________ (?λώπηξ) πιστεύει, ο?τε ? σοφός τ? __________________ (κόλαξ).
2. Δε? τούς νέους μή τούς τάς __________________ (τυραννίς) κατέχοντας ζηλο?ν ?λλά τούς ?ξίους τ?ς μεγίστης ?πό το? πλήθους διδομένης τιμ?ς.
3. Περί μέσης ____________ (νύξ) ?φίκετο ? να?ς.
4. ?κ τ?ν πτερ?ν γιγνώσκομεν τόν _________________(?ρνις).
5. Ο??θηνα?οι τήν ?ν ?ρεί? Πάγ? βουλήν ?θεράπευον ?ς ___________
(φύλαξ, αιτ. εν.) τ?ν νόμων.
6. ?κε?νοι ?πέρ τ?ς σωτηρίας τ?ς _______________(πατρίς) γενναίως ?μάχοντο.
7. ?γησίλαος πολύ ?ν ?διον πολεμοίη μετ? ?λίγων Λακεδαιμονίων ? μετά πολλ?ν _____________________(μυριάς) βαρβάρων.
8. Ε?ρήσετε, ?νδρες ?θηνα?οι, τάς παρά τ?ν δήμων δωρεάς βελτίους ο?σας τ? τιμ? ______________________ (βεβαιότης).
Ε. Να τοποθετήσετε τα ουσιαστικά που βρίσκονται σε παρένθεση στην ίδια πτώση με τα επίθετα:
1. ?θηνα?ον (κ?ρυξ) > ?θηνα?ον κήρυκα
2. ?σχυρ?ς (φάλαγξ) > ?σχυρ?ς ...............
3. σοφα?ς (γυνή) > ...........................
4. περιμαχήτ? (?λλάς) > ............................
5. ?χληρούς (κώνωψ) > ............................
6. σφοδρο?ς (κύμα) > ............................
7. ?γαθόν (πα?ς) > ............................