u039Du0395u039F.jpg

School Image

16

 

Το σχολείο μας αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά γιατί βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να απονείμει βραβείο αρετής και προόδου σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.

Η χαρά μας δε είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί η βράβευση των μαθητριών αυτών θα αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και πρόοδο και άλλων μαθητών. Η αριστεία καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα και συμβάλλει στην καλλιέργεια του πνεύματος προόδου.                                            

Υποψήφιες μαθήτριες για το παραπάνω βραβείο από την Γ΄τάξη του σχολείου μας είναι κατα αλφαβητική σειρά :

  1. Ελένη - Μαρίνα Βοτσαΐτη
  2. Μαρία Ελένη Σκληρού
  3. Σοφία Τριανταφύλλίδη και
  4. Κωνσταντίνα - Μαρία Χουλιάρα.

Οι παραπάνω μαθήτριες ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο Ευηνοχωρίου όχι μόνο για την άριστη επίδοσή τους στο μάθημα της Νεοελληνικής Γραμματείας αλλά και για το εξαίρετο ήθος τους.

Ο Διευθυντής, οι φιλόλογοι του σχολείου αλλά και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί όμοφωνα αποφάσισαν το βραβείο «Νίκου Μπλάγκα» να δοθεί στη μαθήτρια Ελένη - Μαρίνα Βοτσαΐτη του Ιωάννη.

Η συγκεκριμένη μαθήτριά μας, πέρα από την εξαίρετη επίδοση στα θεωρητικά μαθήματα και την κοσμιότατη διαγωγή της, έχει διακριθεί και βραβευθεί στη λογοτεχνία και στο δοκίμιο (πατερική γραμματεία). Επέδειξε το ταλέντο της στη ζωγραφική. Τέλος δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την ουσιαστική επίδοσή της στη μουσική και το τραγούδι. Είναι μια μαθήτρια με πολλά χαρίσματα, ταλαντούχος της οποίας το μέλλον προοιωνίζεται λαμπρό.

Συγκεκριμένα η Μαρίνα Ελένη Βοτσαίτη με την καθοδήγηση των φιλολόγων του σχολείου μας έλαβε μέρος:

!) στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος «Όσα φέρνει ο Ταχυδρόμος»

Τον διαγωνισμό προκήρυξε η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης σε συνεργασία με τα «Ελληνικά Ταχυδρομεία» με σκοπό την ανάδειξη της δυναμικής του γραπτού λόγου στην έκφραση ιδεών και συναισθημάτων που ενισχύουν την ανθρώπινη επικοινωνία. Η κριτική επιτροπή, αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς, πανεπιστημιακούς και λογοτέχνες, οι  οποίοι αξιολόγησαν το διήγημα και το επέλεξαν στα τρία πρώτα για να συμπεριληφθεί σε συλλογικό τόμο, ο οποίος εκδόθηκε από τα «Ελληνικά Ταχυδρομεία» το 2016 και η μαθήτρια που συνέγραψε το βραβευμένο κείμενο  έλαβε αντίτυπο της ειδικής αυτής έκδοσης.

Να σημειωθεί ότι η μαθήτρια στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συναγωνίστηκε με μαθητές από τα Εκπαιδεύτηρια Γείτονα, τη Νέα Γενιά Ζηρίδη, το Πειραματικά Γυμνάσια των Πανεπιστημίων Πατρών και Μακεδονίας και κατάφερε να αποσπάσει την Τρίτη θέση.

  1. στον μαθητικό διαγωνισμό για τους Τρεις Ιεράρχες με θέμα: «Ο λόγος του Μεγάλου Βασιλείου προς τους νέους: πώς να ωφελούνται από τα ελληνικά γράμματα».

Η προκήρυξη του διαγωνισμού έγινε από την Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου «θέλοντας να τιμήσει τους Τρεις Ιεράρχες και να παρακινήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες  της Ναυπάκτου και του Αγίου Βλασίου να έρθουν σε μεγαλύτερη επαφή με τους Τρεις Ιεράρχες και να αναδιφήσουν στο σπουδαίο φιλοσοφικό, συγγραφικό,ανθρωπιστικό, κοινωνικό έργο τους».

 Η συμμετοχή της μαθήτριας στέφθηκε με επιτυχία, καθώς κέρδισε το δεύτερο βραβείο: έπαινος,εικόνα, βιβλίο και χρηματικό ποσό για το κείμενό της με τίτλο: «Πιστεύω χωρίς αμφιβολίες». Η βράβευση έγινε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου και

 το έργο της μαθήτριας του σχολείου δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου «Εκκλησιαστική Παρέμβαση» καθώς και στην ιστοσελίδα του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου

3) στον διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής με τίτλο

«ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΞΙΚΟ ΜΟΥ» 2017

Το Υπουργείο Εξωτερικών του Μεξικού και το Ινστιτούτο των Μεξικανών στο Εξωτερικό (ΙΜΕ) προσκάλεσαν παιδιά μεταξύ 6 και 14 ετών, να συμμετάσχουν στον 21ο Διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής «ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΞΙΚΟ ΜΟΥ» 2017, με φετινό θέμα την πεταλούδα μονάρχη.Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφήσουν την πεταλούδα μονάρχη στο φυσικό της περιβάλλον, τα στάδια της ζωής της, την μετανάστευση της από τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Μεξικό, ή/και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην πορεία και τον προορισμό της.

4) Συμμετείχε στον ΙΣΤ΄ Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δοκιμίου (σχολικό έτος 2017-2018) με θέμα «Η συμβολή της Ελλάδας στη νίκη κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο».

που προκήρυξε Το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» στοχεύοντας στην ανάδειξη της προσωπικότητας, του έργου και της εποχής του Ελευθερίου Βενιζέλου

Η μαθήτρια Μαρίνα Ελένη Βοτσαΐτη έχει ιδιαίτερη κλίση στη ζωγραφική και στη μουσική. Βλέπετε εδώ ένα μικρό δείγμα της προσπάθειάς της.Να μην παραλείψουμε όμως και το ιδιαίτερο χαρισμά της στην ποίηση. Ας ακούσουμε ένα απόσπασμα εμπνευσμένο από τη Λιμνοθάλασσα.

...Στο θαλασσοφίλητο ακρογιάλι,

την ροδοδάκτυλη αυγή,

τρίζοντας το πόδι στο θαλασσινό χορτάρι

αρμονικό το άκουσμα, αγαλλιάζει η ψυχή.

Και καθώς η δύση δέχεται τη μαυρίλα,

λίμνη μου αφανίζει τα αλάτια σου

φυσάμε δυνατά για να ξαναδούμε την πρύμνη σου.

Ήλιε χρυσέ, όταν κλείνεις τα μάτια σου,

αγγίζεις τη λίμνη μας...

Πέρα από την ποίηση η ευαισθησία της μαθήτιάς μας απλώνεται και στη δημοσιογραφία με τη συγγραφή άρθρων σε φλέγοντα κοινωνκά ζητήματα όπως η ελεημοσύνη και οι κοινωνικές ανισότητες καθώς και σε συνεντεύξεις με σημαντικά πρόσωπα του τόπου όπως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς.

Εμείς οι δάσκαλοι- παιδαγωγοί της χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την άριστη επίδοσή της σε πολλούς τομείς του πνεύματος και της Τέχνης, τη συγχαίρουμε μέσα από την καρδιά μας την ίδια και τους γονείς της και της ευχόμαστε πρόοδο και επιτυχία στη ζωή της.

Σε μια κοινωνία σκληρής αντιπαλότητας και αδυσώπητου ανταγωνισμού όπου κανείς δεν αναγνωρίζει την αριστεία και την ανωτερότητα του συνανθρώπου του, γιατί κατά τον Θουκυδίδη,τον διαχρονικό καταξιωμένο ιστορικό μας κυριαρχεί ο φθόνος, το Σχολείο με την ανθρωπιστική παιδεία που παρέχει, προσπαθεί να ανακαλύψει τις αρετές και τα χαρίσματα,πνευματικά, ψυχικά, σωματικά των μαθητών, να τα αξιοποιήσει και να τα προβάλει.

Αγωνίζεται να διαμορφώσει ελεύθερους πολίτες,ολοκληρωμένες προσωπικότητες,ικανές να σταδιοδρομήσουν στο στίβο της ζωής, αξιοποιώντας τα προτερήματά τους και να αναδειχθούν χρήσιμοι στον εαυτό τους και στην κοινωνία. ΄Έτσι επιτυγχάνεται ο σκοπός της σχολικής εκπαίδευσης. Αυτό ακριβώς τονίζει κατηγορηματικά ο ιστορικός μας «αθλα οις κεινται αρετης μέγιστα, τοισδε και αριστοι πολίτες πολιτεύονται», δηλαδή στις πολιτείες που αθλοθετούνται βραβεία μέγιστα αρετής και αριστείας, εκεί αναδεικνύονται άριστοι πόλιτες.

Το σχολείο μας αισθάνεται μεγάλη ηθική ικανοποίηση γιατί μέσα από τις μαθητικές του τάξεις αναδεικνύονται αριστείς μαθητές και μαθήτριες στο ήθος, στην επίδοση, στο χαρακτήρα. Εξάλλου αυτός είναι και ο απώτερος στόχος της εκαπίδευσης το «αιέν αριστεύειν και υπέιροχον έμμεναι άλλων»,πάντοτε δηλαδή να αριστεύεις και να ξεχωρίζεις ανάμεσα στους άλλους. Αυτό φιλοδοξούν όλοι οι δάσκαλοι και παιδαγωγοί της μαθητιώσας νεολαίας.

Παρασκευή Μπάρλα