Εκτύπωση 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2014-2015

 

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

 

ΤΙΤΛΟΣ: ?ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ?

 

ΤΑΞΗ: Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΩΤΟ (ΚΟΙΝΟ)

 

Η Ενότητα που θα διδαχθείτε αναφέρεται σε ένα πέτρινο γεφύρι.

 

?    Εσείς έχετε δει ή επισκεφθεί παραδοσιακά πέτρινα γεφύρια;

 

?    Σε ποιο μέρος;

 

?    Γνωρίζετε δημοτικά τραγούδια που πραγματεύονται το συγκεκριμένο θέμα;

 

  1. Αφού επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:

 

http://www.tovoion.com/ να αναζητήσετε το αφιέρωμα με τίτλο:?Τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας? και αφού το μελετήσετε να απαντήσετε σε ένα google docs έγγραφο στις παρακάτω ερωτήσεις:

 

?    Ποιο ήταν το κύριο δομικό υλικό κατασκευής των γεφυριών στην προβιομηχανική Ελλάδα;

 

?    Ποιοι οι λόγοι κατασκευής των γεφυριών;

 

?    Γνωρίζετε προλήψεις που είχαν δημιουργηθεί για τα γεφύρια αυτά;

 

?    Πώς γινόταν η επιλογή της θέσης του ;

 

?    Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας βρίσκουμε πέτρινα γεφύρια;

 

?    Ποια είναι η σημερινή τους κατάσταση;

 

Εναλλακτικά μπορείτε να μελετήσετε και το αφιέρωμα στα πέτρινα γεφύρια της εφημερίδας ?Καθημερινή?:http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/2000/02/13022000.pdf

 

  1. Χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης google images να συγκεντρώσετε εικόνες  πέτρινων γεφυριών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Να τις αποθηκεύσετε σε έναν φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας, δίνοντας όνομα στα αρχεία σας και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα powerpoint να κάνετε παρουσίαση της δουλειάς σας.
  2. Η ένωση των κομματιών ενός παζλ είναι κάτι περισσότερο από τη δημιουργία μιας εικόνας και από ένα χόμπι.  Τι θα λεγες, λοιπόν, να φτιάξεις το δικό σου παζλ με θέμα το γιοφύρι της Άρτας; Πηγαίνετε στη διεύθυνση και προσπαθήστε να ενώσετε τα κομμάτια του παζλ που βρίσκονται στην ανάρτηση με τίτλο ? Το γιοφύρι της Άρτας σε παζλ?  (Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στην 2η & 3η δραστηριότητα)

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟ (ΚΟΙΝΟ)

 

Μεταβείτε στο ψηφιακό σχολείο (http:dschool.edu.gr) και επιλέξτε την καρτέλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγετε ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ και στη συνέχεια κάντε κλικ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ΄. Εκεί επιλέγετε διαδραστικά βιβλία μαθητή (εμπλουτισμένα με html) και στη συνέχεια το μάθημά μας ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

 

Στο νέο παράθυρο που σας εμφανίζεται, επιλέγετε πάνω δεξιά την ενότητα του μαθήματος ?ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: Δημοτικά τραγούδια?και ?Του γιοφυριού της Άρτας? εισαγωγικό σημείωμα για τις παραλογές.

 

Αφού μελετήσετε το υλικό για τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού και ειδικότερα για τις παραλογές να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα :

 

 

Οι απαντήσεις σας θα δοθούν σε ένα google docs έγγραφο.

 

Συμπληρωματικό υλικό για τα δημοτικά τραγούδια και τις παραλογές μπορείτε να βρείτε  και στις διευθύνσεις:

 

 

Καλή επιτυχία!                  

 

      

 

                      

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΙΤΟ (ΚΟΙΝΟ)

 

  1. Μεταβείτε στο ψηφιακό σχολείο (http:dschool.edu.gr) και επιλέξτε την καρτέλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγετε ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ και στη συνέχεια κάντε κλικ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ΄. Εκεί επιλέγετε διαδραστικά βιβλία μαθητή (εμπλουτισμένα με html) και στη συνέχεια το μάθημά μας ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

 

 Στο νέο παράθυρο που σας εμφανίζεται, επιλέγετε πάνω δεξιά την ενότητα του μαθήματος ?Του γιοφυριού της Άρτας?

 

?    Να αντιγράψετε και να επικολλήσετε σε ένα έγγραφο google docs  το κείμενο.

 

?    Στη συνέχεια να χωρίσετε το ποίημα σε ενότητες και να δικαιολογήστε το χωρισμό δίνοντας έναν τίτλο στην καθεμιά. Προτείνεται η κάθε ενότητα να δηλωθεί με διαφορετικό χρώμα και μέγεθος γραμματοσειράς.

 

  1. Στην ιστοσελίδα: http://www.greek-language.gr/να αναζητήσετε το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής  και να βρείτε  την ερμηνεία των λέξεων που σας δυσκολεύουν στην κατανόηση της παραλογής.

 

            

 

Καλή επιτυχία!

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ( 1η ΟΜΑΔΑ)

 

1. Μεταβείτε στο ψηφιακό σχολείο (http:dschool.edu.gr) και επιλέξτε την καρτέλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγετε ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ και στη συνέχεια κάντε κλικ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ΄. Εκεί επιλέγετε διαδραστικά βιβλία μαθητή (εμπλουτισμένα με html) και στη συνέχεια το μάθημά μας ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

 

 Στο νέο παράθυρο που σας εμφανίζεται, επιλέγετε πάνω δεξιά την ενότητα του μαθήματος ?Του γιοφυριού της Άρτας?

 

Αφού μελετήσετε προσεκτικά την 1η Ενότητα (στιχ.1-13) να απαντήσετε, ανοίγοντας ένα google docs  έγγραφο στα παρακάτω ερωτήματα:

 

?    Πώς αρχίζει η παραλογή; Με διάλογο ή αφήγηση;

 

?    Πόσοι εργάζονται για την κατασκευή του γεφυριού; Τι δείχνει ο αριθμός;

 

?    Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζεται στο χτίσιμο του γιοφυριού και ποια λύση δίνεται γι' αυτό;

 

?    Σε τι πρόσωπο μιλούν οι εργάτες και για ποιο λόγο;

 

?    Ποιος ο ρόλος του πουλιού στην εξέλιξη της αφήγησης;

 

Υποστηρικτικό υλικό  για τις απαντήσεις σας μπορείτε να βρείτε στις ιστοσελίδες:

 

http://www.slideshare.net/haranna/ss-2530173 ( για την περιγραφή και την αφήγηση)

 

http://www.sfbyzantini-aigio.gr/gr/index.php?option=com_content&view=article&id=33:2010-03-24-08-27-30&catid=13:2010-03-03-09-57-16&Itemid=7 (για το ρόλο του πουλιού)

 

  1.  Με το πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού hotpotatoes να μεταβείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://voulabarla.blogspot.και να προσπαθήσετε να λύσετε την άσκηση αντιστοίχησης που αναφέρεται στα σημαντικότερα σχήματα λόγου της πρώτης Ενότητας. Βοηθητικό υλικό για τα σχήματα λόγου μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: http://fotodendro.blogspot.gr/2013/12/blog-post_16.html

 

Καλή Επιτυχία!

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΜΠΤΟ (2η ΟΜΑΔΑ)

 

Μεταβείτε στο ψηφιακό σχολείο (http:dschool.edu.gr) και επιλέξτε την καρτέλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγετε ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ και στη συνέχεια κάντε κλικ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ΄. Εκεί επιλέγετε διαδραστικά βιβλία μαθητή (εμπλουτισμένα με html) και στη συνέχεια το μάθημά μας ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

 

 Στο νέο παράθυρο που σας εμφανίζεται, επιλέγετε πάνω δεξιά την ενότητα του μαθήματος ?Του γιοφυριού της Άρτας?

 

Αφού μελετήσετε προσεκτικά την 2η Ενότητα (στίχοι 14-32) να απαντήσετε  στα παρακάτω ερωτήματα:

 

?    Πώς αντιδρά ο πρωτομάστορας; Αφού επισκεφτείτε την ιστοσελίδα voulabarla.blogspot.gr  να μελετήσετε  τους στίχους από την ?Ιφιγένεια εν Αυλίδι? του Ευριπίδη και αφού δώσετε τις εσωτερικές συγκρούσεις και τις συναισθηματικές  μεταπτώ­σεις του πρωτομάστορα, να συγκρίνετε τη στάση του με αυτή του Αγαμέμνονα .

 

Για να δώσετε τις απαντήσεις σας θα χρησιμοποιήσετε ένα έγγραφο google docs.

 

?    Τι λέτε να αφήσουμε για λίγο τη φαντασία μας ελεύθερη;

 

Η ομάδα σας θα επιχειρήσει να γράψει το ημερολόγιο του πρωτομάστορα. Φανταστείτε τον πρωτομάστορα εξουθενωμένο ψυχικά να γυρίζει αργά το βράδυ στο σπίτι του, να κλείνεται στο δωμάτιό του και να περιγράφει στο ημερολόγιό του  πώς πέρασε η μέρα του και πώς ακριβώς αισθάνεται τώρα. Εναλλακτικά η μισή ομάδα μπορεί να γράψει το e-mail που στέλνει ο πρωτομάστορας σε έναν φίλο του για να του εκθέσει τα γεγονότα και να του ζητήσει ενδεχομένως και τη συμβουλή του. Στείλτε το e- mail που γράψατε στην πρώτη ομάδα εργασίας.

 

Καλή επιτυχία!

 

                        

 

   

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΚΤΟ (ΤΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ)

 

Μεταβείτε στο ψηφιακό σχολείο (http:dschool.edu.gr) και επιλέξτε την καρτέλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγετε ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ και στη συνέχεια κάντε κλικ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γ΄. Εκεί επιλέγετε διαδραστικά βιβλία μαθητή (εμπλουτισμένα με html) και στη συνέχεια το μάθημά μας ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

 

 Στο νέο παράθυρο που σας εμφανίζεται, επιλέγετε πάνω δεξιά την ενότητα του μαθήματος ?Του γιοφυριού της Άρτας?

 

Αφού μελετήσετε προσεκτικά την 3η Ενότητα (στίχοι 33-34) και 4η ενότητα (στίχοι 35-40 και 5η Ενότητα (στίχοι 41-46)) να απαντήσετε  στα παρακάτω ερωτήματα:

 

?    Να δώσετε τις συναισθηματικές μεταπτώσεις της γυναίκας του πρωτομάστορα.)

 

?    Το μοτίβο της κατάρας: Ποιο είναι το περιεχόμενο της κατάρας της λυγερής; Ποιος ο ρόλος και η δύναμή της; Γιατί και με τι την αλλάζει;

 

Υποστηρικτικό υλικό για την απάντησή σας, την οποία θα δώσετε σ? ένα έγγραφο google docs, θα βρείτε στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις.

 

http://www.haniotika-nea.gr/katara-tis-ginekas-tou-protomastora/

 

http://blogs.sch.gr/8lyk-pat/files/2012/07/project_logotexnia.pdf (σελίδα 14)

 

?    Πληκτρολογήστε στο Yoututbe  την παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:

 

https://www.youtube.com/watch?v=N3gXWuffFfA  και ακούστε μερικές απο τις παραλλαγές του δημοτικού τραγουδιού που εξετάζουμε. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε το εργαλείο Padlet -Build a wall για να γράψετε τις σκέψεις και τα συναισθήματα που σας δημιούργησε η ακρόαση του τραγουδιού. Όποιος επιθυμεί, μπορεί να ανεβάσει και φωτογραφίες του γιοφυριού της Άρτας. Η διεύθυνση το padlet είναι:

 

http://padlet.com/voulabarla3/j8gc50w87c1n

 

Καλή επιτυχία!

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΒΔΟΜΟ (4η ΟΜΑΔΑ)

 

?    Η δική σας ομάδα είναι ίσως η πιο ?..τυχερή! Σε σας έλαχε ο κλήρος να δραματοποιήσετε την παραλογή! Θα γίνετε μικροί ηθοποιοί! Μοιραστείτε μεταξύ σας τους ρόλους και εκμεταλλευτείτε τις πληροφορίες που σας δίνει το δημοτικό τραγούδι για να ζωντανέψετε την ιστορία!  Εκείνο που χρειάζεστε είναι η φαντασία! Ξεχάστε,λοιπόν, για λίγο ποιοι είστε και μπείτε στο ρόλο σας. Για να βοηθηθείτε μεταβείτε στο Youtube και ακούστε το τραγούδι. Η διεύθυνση είναι:https://www.youtube.com/watch?v=t99vbSEp5UA

 

Εναλλακτικά, μπορείτε αν η ομάδα σας έχει έφεση στα καλλιτεχνικά να ζωγραφίσετε την παραλογή σε αφίσα, ώστε να στολίσει ως ενθύμιο την τάξη σας και να αναρτηθεί στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, που θα τεθεί σε λειτουργία σε λίγο καιρό.

 

?     Μπείτε στην σελίδα http://www.tagxedo.com/.Πατήστε το κουμπί Create. Στη συνέχεια πατήστε Load και στην περιοχή Enter Text να εισαγάγετε με αντιγραφή και επικόλληση ( CTRL A - CTRL C -CTRL V) από το ψηφιακό σχολείο την παραλογή που διδαχθήκατε. Πατήστε το πλήκτρο Submit

 

Πειραματιστείτε με το Color και το Shape, για αλλαγή χρώματος και σχήματος αντίστοιχα.Αφού τελειώσετε με τους πειραματισμούς, πατήστε Save|Share, Web, βάλτε

 

στο Title ένα τίτλο και πατήστε Submit.

 

Τέλος, στο iframe, αντιγράψτε τον κώδικα για να τον ενσωματώσουμε στην ιστοσελίδα

 

μας.

 

 Καλή επιτυχία!